Zgodba naše blagovne znamke

»Zakaj grelna telesa ne bi mogla biti tako estetska kot je preostala notranja oprema?« se sprašuje Philip Bryn-Haugland.

Piše se leto 2010. Philip je na počitnicah z družino v gorski vasici Nesbyen na Norveškem. Ravno je pustil službo kot računovodja in sklenil, da se nikoli več noče ubadati z davčnimi napovedmi. Njegov oče Cato je družino pravkar obvestil, da razmišlja o prodaji družinskega podjetja Novaplan, ki ga je leta 1992 ustanovil skupaj z bratom. Dolga leta sta se ukvarjala z ogrevanjem, a kako naprej?

Philip ima vizijo, da bodo stenska grelna telesa nekoč postala nepogrešljiv kos notranje opreme na Norveškem. Toda, da bi na sveže prepleskanih stenah domov s trendovsko notranjo opremo viseli zaprašeni in od starosti porumeneli elementi? To res ne gre. Glede na to, koliko časa in energije posvetimo urejanju in opremljanju stanovanja, mar ne bi bilo smiselno imeti tudi estetskih grelnih elementov?

Družina Bryn se še kako spozna na grelnike. Z leti so si v panogi ustvarili veze in nabrali strokovno znanje – za uspeh je namreč potrebno oboje. Toda sin Philip in oče Cato ne želita biti posrednika za druge proizvajalce. Želita izdelovati svoje lastne grelnike. Toda mar lahko majhno družinsko podjetje grelnike iz nujnega, a ne ravno privlačnega, kosa notranje opreme povzdigne v dovršeno eleganten izdelek z dodano vrednostjo?

Cato, Philip in Ane na sejmu IFA v Berlinu

»Navdih? Ne, Philip pravi, da se zanaša na svoj prirojen občutek. Če mu je nekaj všeč, bo zelo verjetno všeč tudi drugim. Ena od njegovih največjih prednosti je, da ve, kaj pritegne ljudi. Izkazalo se je, da ga občutek ne vara.«

Nenadoma je prihodnost tako jasna kot gorski zrak v Nesbyenu. Philip in Cato skleneta, da se bosta lotila izziva.

Prve skice za grelnike so nastale nekega mrzlega zimskega dne. Philip ima izjemen občutek za oblikovanje ter jasno vizijo. Pred očmi se mu rišejo grelniki, ki lebdijo in se neopazno zlijejo s steno. Taki, ki jih je mogoče premikati po stanovanju, in taki z zaobljenimi vogali in izbočeno stranico. In ne duha ne sluha o prašnih, razbarvanih grelnikih! Odslej vladata črna in bela. Preprostost in eleganca.

Ustanovitelj družbe Mill Cato Bryn in njegova žena Maggie

Družba Mill je trgu že predstavila stekleni in jekleni grelnik, številke pa so spodbudne. A priljubljenost teh grelnikov na Norveškem za družino Bryn ni presenečenje. Nenazadnje so jeseni deževne, pozimi pa zapade vsaj 30 cm snega. Norvežani skoraj 90 % časa preživijo v zaprtih prostorih in so znani po domačnem vzdušju, ki ga imenujejo »hygge«. Gre za norveški izraz, ki ponazarja značilni občutek lagodnosti in ugodja prijetno toplega doma.

Izkušnja odraščanja v mrzlem in neizprosnem podnebju tako ni odveč pri izdelavi izjemno učinkovitih grelnikov. Preboj je bil prenosni grelnik, ki ga je Philip skiciral tistega mrzlega zimskega dne. Izkazal se je tudi kot dobro izhodišče za mednarodno pustolovščino mladega podjetja.

In ne le domači kupci tudi kupci po svetu so željni prefinjeno oblikovanih grelnikov, a je na trgu izjemno malo inovacij na tem področju. Butično podjetje iz Norveške je torej našlo svojo nišo. Po prejemu prestižne oblikovalske nagrade Red Dot ter priporočilih v znanih mednarodnih časopisih in revijah zanimanje za grelnike Mill narašča.

Družbo Mill prežema izrazit duh inovativnosti. Majhno podjetje si je prizadevalo zadostiti vedno večjemu povpraševanju, a ob poplavi naročil z vseh koncev sveta – med drugim Japonske, Koreje, ZDA in Nizozemske – se je moralo kadrovsko okrepiti. Ekipi se je čez čas pridružila Philipova žena Ane, ki ni le izjemno predana delu z blagovno znamko in njenimi izdelki, zna tudi doseči začrtane cilje. Podjetje danes prejema naročila iz Japonske, Koreje, ZDA, Nizozemske in še 20 drugih držav.

Vse se vrti okoli poslovanja in razvoja podjetja. Družinska koča v vasici Nesbyen je postala mesto za pogovore in izmenjave mnenj med družinskimi člani. Iz teh pogovorov se porajajo nove inovativne zamisli.

A estetika ni dovolj, izdelki Mill morajo biti tudi pametni. Edinstvene elegantne grelnike bogati tehnično napredna in uporabniku prijazna programska oprema. Potrošniki imajo možnost svoje grelnike upravljati kar prek pametnega telefona – na poti ali doma – pri tem pa imajo popoln nadzor nad temperaturami v hiši in porabo električne energije. V samo nekaj letih je aplikacija Mill v trgovinah Google Play in App Store postala najbolj priljubljena aplikacija za nadzor ogrevanja po ocenah kupcev iz nordijskih držav.

Ali bo zdaj, ko se velikopotezni načrti podjetja uspešno uresničujejo, družinski zanos kaj pojenjal? Ne, družina Bryn ne počiva. Čaka jih še veliko dela, izdelke je treba razvijati in izpopolnjevati. Mill stremi k izdelkom, pri katerih sta estetski videz in enostavnost uporabe enakovredna vidika. Ustvariti želi dobro uporabniško izkušnjo in se zavihteti na vodilno mesto na trgu tehnologij ogrevanja. Vodi ga načelo izdelovati elegantne pametne grelnike, ki bodo prijazni do žepa in okolja, in bodo vsako bivališče spremenili v domačno in toplo zatočišče. Za to pa je treba biti inovativen in odprt za spremembe. Počitka zanje tako še ni na vidiku.